شركت نفتی 'بی پی' 8/7 میلیارد دلار به آمریكایی ها غرامت می دهد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های انگلیس، این توافق شب گذشته و پس از مذاكرات طولانی میان نمایندگان 'بی پی' و نمایندگان هزاران نفر از آمریكایی های خسارت دیده از نشت نفت در خلیج مكزیك حاصل شد.

به دنبال وقوع انفجار در یكی از سكوهای نفتی شركت بی‌پی در خلیج مكزیك در سال 2010 میلادی 11 نفر كشته شدند و حدود پنج میلیون‌ بشكه نفت خام به آب‌های ساحلی منطقه سرازیر شد و یكی از بزرگترین فجایع زیست محیطی تاریخ آمریكا را رقم زد.

بسیاری از شاكیان این پرونده، ماهیگیران، قایقرانان و صاحبان بنگاه های اقتصادی كوچك هستند كه به دلیل آلودگی‌های نفتی، شغل خود را از دست داده اند.

قرار بود دادگاه رسیدگی به پرونده این شاكیان روز دوشنبه در 'نیو اورلئان' آمریكا برگزار شود، ولی با توافق شاكیان با شركت 'بی‌پی'، برگزاری این دادگاه فعلا به تعویق افتاده است.

این توافق، جدا از شكایاتی است كه نهادهای دولتی آمریكا علیه این شركت تنظیم كرده‌اند و مقامات 'بی پی' امیدوارند كه بتوانند با پرداخت جریمه نقدی با مقامات دولت فدرال آمریكا نیز به توافق برسند.

شركت 'بی پی' پس از فاجعه نفتی در خلیج مكزیك میلیاردها دلار ضرر كرد و مدیران آن بشدت از سوی شهروندان و مقامات آمریكایی تحت فشار قرار گرفتند.

این شركت یك صندوق 20 میلیارد دلاری را برای پرداخت غرامت و راضی كردن شاكیان خود تشكیل داده و پیش از توافق اخیر نیز حدود هشت میلیارد دلار خسارت پرداخت كرده بود.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: هنر , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: